Hrvaška gledališča na 60. Festivalu Borštnikovo srečanje

Človeški glas, Dolgega dneva potovanje v noč in Sorry

16. maj 2025

Jubilejni 60. Festival Borštnikovo srečanje bo gostil tri vrhunske uprizoritve dveh pomembnih hrvaških gledališč – Hrvatskega narodnega gledališča iz Zagreba in Istrskega narodnega gledališča iz Pule. Občinstvo bodo nagovorile z izjemnim razponom uprizoritvenih pristopov – od intimne monodrame in klasike ameriške dramatike do sodobnega avtorskega projekta z močnim dokumentarnim nabojem. Uprizoritve si bodo obiskovalke in obiskovalci lahko ogledali 3. in 5. junija.

 

V torek, 3. junija, se gostovanje hrvaških gledališčnic in gledališčnikov začenja z uprizoritvijo Človeški glas, mojstrsko monodramo Jeana Cocteauja v produkciji INK Pula. Uprizoritev, ki jo je režiral Jug Đorđević, v osrčje postavlja čustveni razpad ženske, ujete v dialog z glasom bivšega ljubimca po telefonu. Ta klasični nadrealistični tekst Cocteau v domišljeni interpretaciji Dijane Vidušin postane ekspresivna in sodobna zvočna instalacija – preplet osebne izpovedi, emocionalne intime in gledališke abstrakcije. Đorđević, ki je znan po sodobnih, pogosto provokativnih režijskih pristopih, je v sodelovanju z dramaturginjo Tijano Grumić, s scenografinjo Andrejo Rondović in s skladateljico Neveno Glušico ustvaril napeto in vizualno prefinjeno gledališko izkušnjo, ki tematizira iskanje pripadnosti in identitete skozi glas kot orodje izražanja.

 

Nekoliko kasneje istega večera bo v Dvorani Frana Žižka uprizorjen Dolgega dneva potovanje v noč ameriškega nobelovca Eugena O’Neilla. Drama, ki v ospredje postavlja razpad družinske dinamike, je nastala v koprodukciji INK Pula in ljubljanskega Mini teatra. Režiser Ivica Buljan, znan po svojih izrazito fizičnih, a hkrati precizno psiholoških uprizoritvah, je z odrsko postavitvijo razgalil boleče razpoke družine Tyrone. V napetem večeru se pred gledalkami in gledalci zvrstijo notranji boji likov, zaznamovani z zasvojenostjo, s samoprevaro in z občutkom izgubljenih priložnosti. Marko Mandić, Alma Prica, Rok Juričić in Luka Grbić v prepričljivih interpretacijah vtisnejo življenje O’Neillovim likom, ki jim pisatelj skozi osebno izpoved v besedilu ni prizanesel. K intenzivnosti uprizoritve prispevajo tudi sugestivna scenografija Aleksandra Denića, pretanjeni kostumi Ane Savić Gecan in glasba Mitje Vrhovnika Smrekarja.

 

Vrhunec gostovanja hrvaških gledališč pa bo v četrtek, 5. junija, ko bo na odru Dvorane Frana Žižka zaživela uprizoritev Sorry avtorskega projekta režiserja Bobe Jelčića, enega najizvirnejših glasov sodobnega hrvaškega gledališča. V produkciji HNK Zagreb se Jelčić v značilnem slogu posveča subtilnim podrobnostim vsakdana, ki jih s pomočjo improvizacij igralk in igralcev preoblikuje v ganljive prizore iz življenja malega mesta. Uprizoritev se z minimalistično natančnostjo dotika družbenih vprašanj in čustvenih nians ter raziskuje preplet gledališča in življenja v njegovi najbolj preprosti in obenem univerzalni obliki. V igralski zasedbi sodelujejo tako prepoznavni članice in člani ansambla HNK Zagreb, med njimi Jadranka Đokić, Alma Prica, Marko Makovičić in Luka Knez, kot tudi mlajše ustvarjalke in ustvarjalci, ki skupaj z režiserjem ustvarjajo avtentično in neposredno uprizoritveno izkušnjo. Sorry je del evropskega projekta Prospero – Razširjeno gledališče, ki povezuje vodilna gledališča iz devetih držav EU ter medijsko hišo ARTE.

 

Vstopnice za vse tri uprizoritve so že na voljo pri gledališki blagajni SNG Maribor, na spletni strani festivala in v mreži mojekarte.si.

Fotografije za medije