Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije

16:30
Premiera 12. 4. 2024, Veliki oder SLG Celje
Predstava traja 4 ure 20 minut in ima odmor.
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci.
Režiserka Livija Pandur
Prevajalca Primož Vitez, Tibor Hrs Pandur
Dramaturg Tibor Hrs Pandur
Scenograf Marko Japelj
Kostumograf Leo Kulaš
Avtorja glasbe Silence (Boris Benko, Primož Hladnik)
Svetovalka za gib Sanja Nešković Peršin
Glasbena vodja Živa Ploj Peršuh
Lektorica Živa Čebulj
Oblikovalka videa Lina Rica
Oblikovalka svetlobe Vesna Kolarec
Asistentka kostumografa Lara Kulaš
Zasedba
Lovro Zafred, Lucija Harum, Aljoša Koltak, Lučka Počkaj, Luka Bokšan k. g., Borut Doljšak k. g., Žan Brelih Hatunić, Branko Završan, Barbara Medvešček, Eva Stražar
Ob preizpraševanju legitimnosti oblasti in politične teologije uprizoritev temelji na oktalogiji kraljevskih kronik Williama Shakespeara, ki pokriva brutalno obdobje angleške zgodovine – veliko srednjeveško krizo, stoletno vojno s Francijo, njeno kulminacijo v državljanski vojni, t. i. vojni rož, s porazom Riharda III. in z vzpostavitvijo dinastije Tudorjev, posledično pa tudi elizabetinske dobe. Srednjeveška materialna in duhovna kriza se zrcali v psihopatologiji petih kraljev: Riharda II. (blodnje o veličini), Henrika IV. (paranoja), Henrika V. (nacionalizem), Henrika VI. (katatonija) in Riharda III. (genocid), ki kot absolutni oblastniki neizbežno trpijo za izgubo človečnosti. Ta psihološki lok teče po dveh oseh: tisti, ki izgubljajo oblast, se vse bolj zavedajo svoje človečnosti, tisti, ki oblast pridobivajo, se spreminjajo v njeno brezčutno funkcijo in v razbitem ogledalu zaman iščejo lastni obraz. Shakespearove kronike stojijo kot serija prenosa oblasti in »veliki fevdalni mehanizem zgodovine« (J. Kott) preverja, kako Shakespearovi psihološki modeli oblastnikov delujejo danes in koliko se sodobne politične prakse zrcalijo že v zatohlih dvorih krvolitja Henrikov in Rihardov.